در تابستان چه بخوریم، چه نخوریم


#1

سلام
حالا که به اوج گرمای تابستون رسیدیم، توجه به چند نکته خالی از لطف نیست:

  1. تو فصل تابستان افراد با مزاج گرم و خشک، بیشتر در معرض آسیب هستند پیس در این فصل باید از تمام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که حرارت بدن رو بالا می‌برند و باعث خشکی می‌شن، پرهیز کرد، مخصوصاً مواد غذایی تند.
  2. در مورد شیرینی‌جات هم به همین ترتیب، چون پایه مزاج این مواد هم گرمه، پس نباید در مصرف شیرینی‌ها، شکلات‌ها و حتی شیرینی‌جات طبیعی مانند عسل، کشمش، مویز و میوه‌های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، خربزه، آناناس و… در فصل تابستان زیاده‌روی کرد.
  3. مصرف گوشت قرمز رو کم کنیم.
  4. آب‌دوغ خیار، ماست، خیار و کمی نان، سبزیجات خنک مانند خیار، کاهو، کدو خورشتی (سبز)، گشنیز، اسفناج، ماست و اسفناج) غذاهای خنک مناسبی اند.
  5. غذاهای پختنی و آبپز رو جایگزین غذاهای کبابی و سرخ کردنی کنیم.
  6. میوه های خنک و ملس مثل زرشک و آب زرشک، شاه‌توت، تمشک، سیب ترش، آلبالو، گوجه‌سبز، انار، هلو، زردآلو، هندوانه و گریپ‌فروت بسیار مفیده.